20110505

SÅ FORT JAG TROR ATT DET ÄR ÖVER ÄR DET BARA HÖGMOD. SOM BEKANT, GÅR FÖRE FALL.

"Till slut blir jag tvungen att avbryta honom så jag säger "du". Sen blir det tyst. Jag är tvungen att göra någonting, pekar på ölen. Öppnar häller upp dricker upp lämnar bordet och sen! säger jag: LÄMNA OSS ALDRIG FÖR OM DU GÖR DET ÄR DET BARA JAG KVAR JAG OCH MITT DÅLIGA SAMVETE, DET SOM BAKBUNDIT MIG MED HJÄLP AV EN MORALISK TÄCKMANTEL OCH STICKER DU DÅ FÖRSVINNER DEN! Och vad finns kvar då? En princip?! En princip väger lika mycket och lite som min traditionella rödvinsspya innan tolv (..)"

"Jag vill bara vara glad säker trygg och kunna visa för dig att jag tycker om dig när vi ses. Jag vill vara ett barns idé om en vuxen. Ganska omoget."

"Jag vet inte vad kärlek är. Oscar Wilde skrev såhär till Alfred Douglas från fängelset: "Om jag dör måste du leva vidare med blommor, tavlor och böcker, och med mycket hårt arbete."

Jag vet inte vad kärlek är. Bell Hooks skriver i sin bok om kärlek: "I thought about how we need to make children feel that there are times in their lives when they need to be alone and quiet and to be able to accept their aloneness."

Jag vet inte vad kärlek är. Den heteronorma cp-svulsten Dr Nathaniel Branden skriver i sin bok: "Romantisk kärlek är en passionerad andlig-emotionell-sexuell attraktion mellan en man och en kvinna som återspeglar den stora aktning de hyser för varandras värde."

Jag vet inte vad kärlek är. I Roxettelåten "It must have been love" beskriver Per Gessle det såhär: "Lay a whisper on my pillow Leave the winter on the ground I wake up lonely, is there a silence In the bedroom and all around Touch me now, I close my eyes And dream away""

"Moraliska principer om att livet är det heligaste och viktigaste som finns. Det spelar ingen roll vad man inte kan eller vad man inte längre vill. Jag fortsätter hålla vid liv. Aldrig släppa taget. En liten sked kräm till. En näringsdryck bara. Ingen blir bättre, ingenting förändras. Det bara fortsätter.

När det ordnat sig allting, då kommer vi gå längst fram. Vara helt säkra och slippa äta upp det senare. Nöja oss. Trivas. Bygga ett helt folkhem i huvudet. Inte bryta ihop när dammsugarpåsen är full och man står lutad över stolen där alla kläderna ligger och känna: herregud, det finns ingenting som hjälper."

"Kära alla. Hur vet man vad man ska minnas och vad man ska glömma. Hur redigerar man skräpfiltret i kroppens arkiv. Jo. Gå in på arkiv>inställningar>historik. Det finns ingenting man inte med ren betingad vilja kan göra. Det är inte min avsikt att låta kbt.
I am far from where we lived and I have not learned to forgive. But I will wait."
- From Skunk, de bästa texterna från skunk.nu